Educació socioemocional
Educació socioemocional
A la nostra escola hem iniciat un projecte d'educació socioemocional i tot el claustre de professors feim formació en aquest aspecte.
La comissió d'educació socioemocional i la seva coordinadora impulsen i guien el procés d'instauració del projecte.
D’ON SURGEIX LA NECESSITAT D’INICIAR FORMACIÓ EN EDUCACIÓ EMOCIONAL.
Al CEIP Margalida Florit vam fer molts anys treballant i pensant quines metodologies emprar. Ja des dels inicis vam començar a treballar sense llibres de text i amb projectes de treball. La nostra formació sempre s’havia centrat en la metodologia. Tot i que la teníem ben instaurada, amb un projecte ben definit a tots els nivells del centre, ens vam adonar que volíem fer moltes coses i que els mestres i alumnes estàvem un poc estressats. Teníem dificultats per arribar a les necessitats de tots els alumnes.
Vam aturar i vam entendre que el benestar emocional dels mestres i dels alumnes és bàsic per a l’aprenetatge. El primer any, només fent aquesta reflexió i fent formació ja vam notar grans millores:
-
un canvi de mirada cap els infants
-
vam establir vincles més forts entre els mestres i els alumnes
-
millora de les relacions entre els mateixos alumnes
-
millora del clima d’aula i d’escola
-
la resolució de conflictes va passar de ser una pèrdua de temps a esdevenir una oportunitat d’aprenentatge.