Horaris
Per tal de definir l’horari creem diferents situacions i contextos que ens apropen a la complexitat del món que ens envolta. Aquestes situacions i contextos:
-
Són consensuades i pactades per tot l’equip de claustre
-
Es renoven, amplien i es revisen cada curs
-
Són orientatives
-
Són complexes i on s’entrellacen continguts de diferents àrees.
-
Tenen un significat i un sentit pel grup.
-
Permeten vincular a les persones amb el món.
-
Són capaces de generar interessos, preguntes i desig de conèixer.
-
Són un bon pretext per plantejar problemes complexos i de qualitat.
A més a més aquestes situacions i contextos permeten:
-
Al mestre/a planificar, ordenar, tenir en compte…
-
Lligar i donar continuïtat a un estil o manera de fer pròpia de tota l’escola
-
Abordar projectes col·lectius de grup amb objectius compartits
-
Compartir històries i projectes amb altres grups de l’escola
-
Crear històries on tots i totes estem implicats i el treball té sentit
-
Crear un clima i un ambient de conversa que aporta confiança amb les psssibilitats individuals i de cadascú
-
Adquirir un compromís envers el grup i en conseqüència, un esforç pel treball ben fet
-
Crear espais i dinàmiques que afavoreixen el desig d’aprendre dels fillets i les filletes