Per tal de definir l’horari creem diferents situacions i contextos que ens apropen a la complexitat del món que ens envolta. Aquestes situacions i contextos:

 

  • Són consensuades i pactades per tot l’equip de claustre

  • Es renoven, amplien i es revisen cada curs

  • Són orientatives

  • Són complexes i on s’entrellacen continguts de diferents àrees.

  • Tenen un significat i un sentit pel grup.

  • Permeten vincular a les persones amb el món.

  • Són capaces de generar interessos, preguntes i desig de conèixer.

  • Són un bon pretext per plantejar problemes complexos i de qualitat.

 

A més a més aquestes situacions i contextos permeten:

  • Al mestre/a planificar, ordenar, tenir en compte…

  • Lligar i donar continuïtat a un estil o manera de fer pròpia de tota l’escola

  • Abordar projectes col·lectius de grup amb objectius compartits

  • Compartir històries i projectes amb altres grups de l’escola

  • Crear històries on tots i totes estem implicats i el treball té sentit

  • Crear un clima i un ambient de conversa que aporta confiança amb les psssibilitats individuals i de cadascú

  • Adquirir un compromís envers el grup i en conseqüència, un esforç pel treball ben fet

  • Crear espais i dinàmiques que afavoreixen el desig d’aprendre dels fillets i les filletes

Pencil_edited.png