Historia completa

Nosotros

PROA +

El nostre centre forma part del programa PROA +, Programa per a l’Orientació, l’Avanç i l’Enriquiment Educatius PROA+, finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i el Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR), en el marc del pla de Recuperació,

El PROA+ 21-24 té com a eix fonamental el reforç institucional dels centres que presenten més complexitat educativa, amb la finalitat d’impulsar els canvis necessaris en la seva cultura organitzativa per tal de garantir l’èxit escolar de tot l’alumnat, amb especial atenció als alumnes que es troben en situació de més vulnerabilitat.Transformació i Resiliència.

DSCN0122.jpg

El nostre centre ha participat en dues activitats palanca:

A- 230. Activitats de reforç per a la millora i èxit educatiu per a alumnat i famílies (PAE curs 21-22)

Aquesta activitat va dirigida a l’alumnat de 5è i 6è. La finalitat és que l’alumnat participant superi i assoleixi les competències del curs o etapa i aconsegueixi l’autonomia suficient per poder regular el propi aprenentatge i augmentar les seves expectatives d'èxit.

Aquest s’ha dut a terme el PAE durant tot el curs. Hi ha hagut 4 mestres voluntàries per a 3 grups d’alumnes de cinquè i de sisè.
Aquest estiu, durant el més de juliol, també es durà a terme aquest programa. Hi ha dues mestres voluntàries per a un grup d’alumnes de cinquè i de sisè.

A- 302. Cultura inclusiva d’aprenentatge mitjançant un nou model d’orientació educativa.
Aquesta activitat ha tingut com a objectiu incorporar la mirada que prové del disseny universal de l’aprenentatge (DUA) dins l’avaluació psicopedagògica i social, centrant-se en les fortaleses i potencialitats i l’estil d'aprenentatge, els interessos, les motivacions i les actituds cap a les tasques escolars de l’alumnes, així com les barreres d’accés i participació en l’aprenentatge i les diferents dimensions relacionades amb el model de qualitat de vida.
El nostre centre en fa una valoració positiva ja que gràcies a aquesta activitat palanca hem disposat de mitja mestra PT més al centre.
Tot i així, consideram que el pròxim curs s’ha de formació per a tot el claustre en referència al DUA.