Escola Matinera

La diferència d'horaris entre pares i mares i fills fa necessari el comptar amb un servei que garanteixi la tranquil·litat a l’hora de deixar els fiets a l’escola abans de l’inici de les classes, amb un personal especialitzat dins un entorn tranquil i educatiu.

Per aquest motiu, l’Apima ofereix el servei d’escola matinera per totes aquelles famílies que necessiten deixar els fills a l’escola cada dia, o només de manera puntual.

L’horari de l’escola matinera és de dilluns a divendres, de setembre a juny, de 7:50 a 9 hores, (els fiets poden arribar fins les 8.30) i es realitza al menjador de l’escola. El servei està disponible tots els dies lectius del curs escolar i obert a noves incorporacions durant tot el curs per tal d’adaptar-se a les necessitats de totes les famílies.

Des del curs 2015/2016, el servei està gestionat per l’empresa de serveis educatius Sa Xaranga que ofereix un servei professional, amb un caràcter lúdic i creatiu. El servei està dinamitzat per tres monitores de lleure, que s’encarreguen d’atendre i dinamitzar els fiets amb activitats variades.

Durant l’hora que dura el servei, els fiets acostumen a jugar de  manera lliure a jocs de taula, fan dibuixos, creen racons (lectura, restaurant...).

A més, s’organitzen campionats (de jocs de taula, de manualitats, dibuix...) per crear un ambient de diversió.

També es compta amb un acord amb la Biblioteca Municipal, a través del qual, es fa un préstec d’uns 30-40 llibres (cada mes, aprox.) per tal de fomentar la lectura.

I dos dies per setmana, de 8.30 a 8.45, els fiets surten al pati a fer jocs més esportius o, simplement a jugar a l’aire lliure, sobretot quan arriba el bon temps.