RACONS I TALLERS COMPARTITS

Racons i tallers compartits

"Tot i que els grups d'edat són el criteri establert comunament per agrupar els alumnes, sabem que aquests s'enriqueixen de l'intercanvi entre altres alumnes de diferents grups i edats proporcionant-se mútuament models i rols diferents als que troben diàriament en el seu grup d'aula."

"Els tallers i racons compartits són un tipus d’organització espacial-temporal que permeten reduir les ràtios i atendre millor la diversitat de l’alumnat.

Es necessita la col·laboració de tutors i especialistes per organitzar els racons i tallers compartits.

Els tallers i racons compartits estan instaurats a totes les etapes i nivells educatius."

RACONS COMPARTITS A L'ETAPA D'INFANTIL

Els racons compartits són espais externs a les aules ordinàries dels infants distribuïts en diferents llocs de l'escola.

Aquests són:  joc simbòlic, miniatures, art pintor, experimentació i construccions.

 

En aquests racons  s'ofereixen materials i recursos segons el tipus de racó, de les seves funcions i els seus objectius. Pel que fa als infants , els permeten jugar lliurement, adquirir autonomia, diversitat d'aprenentatges i establir vincles entre ells/es, ja que estan destinats a desenvolupar les seves habilitats, interaccionar i compartir amb infants de diferents aules i/o edats, en espais diferents i més rics que el de les aules ordinàries.

El paper dels mestres consisteix en guiar i acompanyar als infants durant aquest moment de joc, oferint diverses propostes de material i de joc.

 

En aquests espais la funció del mestre/a és:

  • Donar significat i protagonisme a allò que els infants fan, orientant-los cap a situacions de joc, deixant-los temps per a poder fer els seus processos, introduint elements nous que facin avançar el nivell evolutiu de joc i possibilitar que els infants expressin els seus desitjos, emocions i conflictes afectius a partir d'aquestes situacions de joc.

  • Mostrant-se receptiu a les demandes dels infants i tenir una actitud de disponibilitat.

  • Acompanyar als alumnes amb la mirada i l'actitud corporal.

  • Facilitar l'aprenentatge aportant recursos, materials, informacions, estructures i  normes.

  • Observar centrant l'atenció en els infants, mirant les relacions que mantenen, la utilització dels materials, com duen a terme la resolució de conflictes, a quins espais tenen preferència per anar...

  • Avaluar com es van desenvolupant els infants i el funcionament de cada racó.

D'altra banda, combinam els racons compartits amb tallers de música i anglès. Alts tallers hi assisteixen grups fixes d'alumnes mesclats de les 6 aules d'infanti.

RACÓ JOC SIMBÒLIC
RACÓ JOC SIMBÒLIC
press to zoom
RACÓ CARTRÓ I TELES
RACÓ CARTRÓ I TELES
press to zoom
RACÓ ART PINTOR
RACÓ ART PINTOR
press to zoom
RACÓ CONSTRUCCIONS
RACÓ CONSTRUCCIONS
press to zoom

TALLERS COMPARTITS A L'ETAPA DE PRIMÀRIA

Els tallers compartits són sessions organitzades per treballar continguts de l'àrea d'artística.

Les famílies estan convidades a participar activament en els tallers compartits.

Els tallers es fan per cicles i els alumnes es mesclen entre entre si. Cada alumne/a tria un taller lliurement cada trimestre. La durada dels tallers és de 8 sessions d'hora i mitja a cada taller i a tots els nivells.

Els mestres de cada cicle decideixen quins tallers s'ofereixen en funció de les habilitats i destreses de cada mestre/a. Els tallers es presenten amb una proposta per part de la mestra lliure i sempre està oberta a la creativitat de cada infant.

Tallers que s’ofereixen a 1R CICLE: COSTURA, ART PINTOR, PETIT ESCULTOR, CARTRÓ ART, IL·LUSTRAM UN CONTE, APRENDRE A DIBUIXAR, CIUTADELLA ART, ART GEOMÈTRIC i ECOART.

Tallers que s’ofereixen a 2N CICLE
ART ÒPTIC, GEOART, ART PINTOR, APRENDRE A DIBUIXAR, DOODLES, ART AMB RETOLADORS, MARQUETERIA, DISSENY GRÀFIC, HAPPY WEAVING i STRING ART. 

 

El paper de la mestre/a consisteix en guiar i acompanyar als infants durant les sessions. En aquests espais la funció de la mestra és:

  • Oferir un espai on els infants puguin desenvolupar la seva part més artística i creativa.

  • Mostrant-se receptiu a les demandes dels infants i tenir una actitud de disponibilitat.

  • Acompanyar als alumnes amb la mirada i l’actitud corporal.

  • Facilitar l’aprenentatge aportant recursos, materials, informacions, estructures i  normes.

  • Observar centrant l’atenció en els infants i i en les seves creacions tenint en compte la utilització dels materials que s’ofereixen.

  • Avaluar com es van desenvolupant els infants en cada sessió.

TALLER MARQUETERIA
TALLER MARQUETERIA
press to zoom
TALLER ARTSCRAP
TALLER ARTSCRAP
press to zoom
TALLER SCRAPBOOK
TALLER SCRAPBOOK
press to zoom
TALLER DIBUIXAM
TALLER DIBUIXAM
press to zoom
TALLER ART AMB ROTULADORS
TALLER ART AMB ROTULADORS
press to zoom
TALLER APRENDRE A DIBUIXAR
TALLER APRENDRE A DIBUIXAR
press to zoom
TALLER CARVAT
TALLER CARVAT
press to zoom
TALLER PINTURA IMPRESSIONISTA
TALLER PINTURA IMPRESSIONISTA
press to zoom